سمینار‌ها و جلساتی برای سفرا با محوریت «دیپلماسی اقتصادی» برگزار می‌شود

عضو «کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی» مجلس با اشاره به جلسات این کمیسیون با وزیر امور خارجه درباره ارتقای کارآمدی سفرا بیان داشت: ظریف در این جلسات اشاره داشت که سمینار‌ها و جلساتی برای سفرا در جهت نقش جدیدشان یعنی دیپلماسی اقتصادی برگزار می‌شود.

علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با اشاره به بازار‌یابی برون مرزی گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی و هم تقویت تولید ملی با هدف دانش اقتصادی از جمله موارد مهم است.

وی با اشاره به ایجاد معاونت اقتصادی در وزارت امور خارجه و همچنین تشکیل معاونت اقتصادی در نهاد ریاست جمهوری افزود: این معاونت‌ها نباید محدود به ساختار و تشکیلات خود شوند و باید به لحاظ محتوایی و کیفی تحول‌ُساز باشند علی‌الخصوص وزارت امور خارجه.

عضو «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس» با اشاره به جلسات این کمیسیون با وزیر امور خارجه درباره ارتقای کارآمدی سفرا بیان داشت: ظریف در این جلسات اشاره داشت که سمینار‌ها و جلساتی برای سفرا در جهت نقش جدیدشان یعنی؛ دیپلماسی اقتصادی برگزار می‌شود.

رحیمی با بیان اینکه جذب سرمایه خارجی برای پروژه‌های زیربنایی و بازاریابی گسترده برای کالا‌های ایرانی دو محور مهم در حوزه فرامرزی محسوب می‌شود اظهار داشت: تقویت کیفیت کالای ایرانی لازمه پرداختن به این دو محور است که تولیدکنندگان و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید این بار را به دوش بکشند.

این نماینده مجلس با اشاره به وظایف سفرا در جهت تقویت بازار‌های برون‌مرزی بیان داشت: نقش سفرا به رویکرد جدید وزارت امورخارجه بستگی دارد لذا در برنامه ششم توسعه دیپلماسی اقتصادی بر عهده وزارت امور خارجه گذاشته شده است و قاعدتاً وقتی رویکرد این وزارتخانه رویکرد حرفه‌ای در حوزه دیپلماسی اقتصادی باشد نقش سفرا هم فراتر از نقش‌های دیپلماتیک خواهد شد و یک نقش اقتصادی پررنگ‌تر خواهند داشت که با در نظر گرفتن این موارد سفرا می‌تواند در دو حوزه جذب سرمایه خارجی و بازاریابی بیش از پیش توفیق داشته باشند.



" شاخه تخصصی تر و حرفه ای تر دیپلماسی اقتصادی که نیاز ویژه امروز ما نیز می باشد ، دیپلماسی کشاورزی است " ۱۸ فروردین, ۱۳۹۷


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *